Acties en oproepen

Persbericht/oproep: doe t/m 30 nov. mee aan de Yelele moment challenge en win leuke prijzen incl. meet & greet Izaline Calister!

17 november 2021

Graag brengt Stichting Ocan de Yelele moment challenge onder de aandacht van de gemeenschap. Omdat wij als stichting erg begaan zijn met vrijwilligerswerk en het tegengaan van eenzaamheid onder ouderen zijn wij extra enthousiast over de Yelele moment en de vele leuke dingen die uit de challenge kan komen!

Den Haag – Djego Real en Izaline Calister, twee bekende Caribisch-Nederlandse artiesten, verleenden van harte hun medewerking aan ‘Samen Ouder Worden’. Hiermee willen zij Antillianen in Nederland en op de eilanden motiveren om als vrijwilliger iets te betekenen voor in het bijzonder ouderen: een Yelele moment! Met Yelele wil het VWS Programma ‘Samen Ouder Worden’ ook Caribische Nederlanders bewust maken van hun meerwaarde voor hun omgeving. Yelele bezingt de vreugde van vrijwilligerswerk dat eenzaamheid verlicht. En dan vooral als het jongeren en ouderen verbindt. Het lied is ook een oproep om Yelele momenten te delen. Het delen van vreugdevolle voorbeelden inspireert anderen om vrijwilligerswerk te vinden dat past.

Yelele moment challenge samen ouder worden Ocan Cabisch Izaline Calister Ray bass holderYelele is geproduceerd en geschreven door Riëndy ‘Ray Bass aka Djego Real’ Holder en Izaline Calister en de videoclip werd geregisseerd door Pathos Studios voor Samen Ouder Worden Den Haag.

Samen Ouder Worden

De meeste ouderen blijven tot op hoge leeftijd zelfstandig wonen. Jammer genoeg raakt een deel van hen hierdoor sociaal geïsoleerd. Deze vereenzaming is vaak onzichtbaar onder ouderen met een migratie achtergrond. Gezien het dreigende sociaal isolement hebben het Ministerie van VWS en de NOV –Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk– het initiatief genomen om via vrijwilligerswerk de verbinding tussen  generaties te stimuleren. Het initiatief van de NOV leidde tot het programma ‘Samen Ouder Worden’, met 11 partnerorganisaties op 40 plekken in Nederland. Hierbij staan de wensen en behoeften van de ouderen centraal. Samen Ouder Worden Den Haag, geleid door Shari van den Hout, legt de nadruk op Chinese en Caribische ouderen.

De Yelele challenge

De lancering van het lied Yelele is gekoppeld aan een ‘challenge’ die tot 30 november loopt. Namelijk het delen van het eigen Yelele moment van interactie met ouderen. Maar gezien de huidige COVID-19 situatie is het bezoeken van ouderen niet altijd verstandig. De uitdaging aan een ieder is: dans, zing of playback het lied Yelele en laat daarin de kernboodschap terugkomen: ouderen, iets doen voor een ander, samen vreugde beleven en humor. Maak een video van maximaal 1 minuut van je creatieve interpretatie van het Yelele lied. En als veilig ook je verbinding met een oudere erbij.
Deel je video op social media en ‘tag’ Facebook/YeleleNederland of Instagram yelele_moment met de hashtags #Yelele en #Yelelemoment. Een zevenkoppige jury beoordeelt de beste interpretatie van Yelele en kiest drie winnaars. Er zijn verschillende leuke prijzen te winnen, zoals een concert van Izaline Calister inclusief een meet & greet. De winnaars worden op 7 december, de Dag van de Vrijwilliger, bekend gemaakt.

De videoclip

Meer Acties en oproepen